"Abban vagyunk szabadok, amiben kontrollált formában válunk alkalmassá arra,
hogy az adottságainkat, készségeinket megéljük."

2016. november 29., kedd

Startup PR

November 11-én lehetőségem nyílt az MTA GTB Kommunikációmenedzsment Munkabizottságának egy Stratup vállalkozások kommunikációja című konferenciáján előadnom. Kutatók, egyetemi docensek, marketingesek és startuperek között én voltam a Public Relations srác.

Most is arra helyeztem a hangsúlyt, hogy mindenkinek világos legyen:
- a pr stratégiai kommunikáció,
- a pr egy tudományterület,
- a pr művelése a helyes és hatékony kommunikáció érdekében elengedhetetlen,
- a pr nem meggyőz, hanem megragad,
- a pr nem hakni, vagy sales, nem is hamis állítások értékesítője, vagy szépítészeti eljárás.

A pr értéke egyre növekszik egy olyan korban, amikor mindenki kommunikál, s mindenki igyekszik nyilvánosan tenni ezt. Jó esetben, ráadásul, valakiket tudatosan célozni kívánunk mondandónkkal. A kérdés azonban az, hogy hogyan tesszük mindezt.
S ez persze a startup-világban is alapvető kérdés, aminek immár több mint egy éve igen intenzíven foglalkozom a pr-tudatosságával.

... ugyanis, a reputáció vagyonelem.



2016. november 9., szerda

és a Third Lady

Reggel, gyerekkel a vállamon, az Euronews Online-ra keltem. Majd 8 körül meghallgattuk Trump úr első 'Elected President' pódium beszédét. A bevonulás igen teátrális, a republikánus támogatottság kissé megkérdőjelezhető - nyilván mind fáradtak voltak már -, a beszéd, mondhatni, nagyon demokratikus volt...
[S persze a háttérben a First ("Third") Lady.]
Stratégiák harca:
Populizmus vs. Liberalizmus = 1:0

Most pedig csak egy gondolat, a Forbes 2015-ös legbefolyásosabb/legerőteljesebb személyeinek listája alapján:
Kinek milyen érzése támad egy ilyen listán az emlegetett új tagot ízlelgetve?


(képek forrásai: twitter.com, cefc.com.hk, origo.hu, bumm.sk, strancismemphis.org, debatepost.com, slate.com)