"Abban vagyunk szabadok, amiben kontrollált formában válunk alkalmassá arra,
hogy az adottságainkat, készségeinket megéljük."

2018. január 28., vasárnap

most akkor ezek a statisztikai adatok nekünk jók, vagy sem?

Nem kívántam belemenni egy filozófiai kérdésbe, végül mégis az lett az egészből.

Gondoltam, megjegyzem majd mások szórakoztatására is - mert vannak azért a listának valóban szórakoztató elemei -, hogy ezek és ezek az amerikai Forbes véleménye/adatgyűjtése alapján a 2017-es év legtöbbet kereső youtuberei. (Erről a magyar Forbes is beszámolt.) Érdekes lehet a szinte értelmezhetetlenül magas (állítólagos) kereseti összeg is, de nekem egyszerűen már az is komoly jelentéssel bírt, hogy a ma oly népszerű online kommunikációs csatornán belül az egyik, kiemelkedően népszerű kommunikációs forma, a mozgóképes információnyújtás kizárólag ezzel foglalkozó jelenleg legsikeresebb felületén, a YouTube-on milyen témák dübörögnek a legjobban - az egyik legnagyobb előállító és fogyasztó társadalom, az amerikaiak körében.
S persze itt meg is állhatnék, jó szórakozást kívánva a színes társasághoz.

források: metro.co.uk / tubefilter.com / wikia.com
De ennél a pontnál kapott bennem egy pofont az egész téma. Márpedig egy olyan megközelítést, hogy elgondolkozzam a következőn:
- Akkor most jó az a világnak, hogy sokunknak olyan jó dolga van, hogy ezek a szórakoztatóipari szereplők ilyen összegeket keresve ilyen - maximum "csak szórakoztató", de inkább "lényegtelen" - információkkal láthatnak el minket?
- Vagy: igazából nincs mit tenni, a "kenyeret és cirkuszt" elve örökké élni fog, és a szórakoztatás aktuális, tömegesen elérhető formái mindig is szükségesek lesznek az emberek "jóllakatásához"?
- Tehát akkor igazából jó nekünk, hogy "csak" ilyesmikkel kell, hogy foglalkozzon a sok ember (persze ez nem minden ember!), vagy igazából nem jó nekünk, mert minek annyi szórakoztatás, ide nekünk a kemény valóságot, tegyük rendbe a Világunkat?
- S végül: óriásiak a társadalmi eltérések, és senki nem tehet arról, hogy a fogyasztói társadalmak ilyen mértékű jólétben élnek, és ilyesmikre költenek?

A nehéz sorsú emberek segítése, a szegényebbek felkarolása, az egyenjogúság, a kölcsönös megértés elősegítése - és sorolhatnám -, hát igen, sajnálatosan nem szexi termékek, ezekre nem lehet hasonló sikerű youtube (mint melléknév) csatornákat életre hívni. (Talán egy Black Mirror epizód szólhatna egy olyan párhuzamos világról, ahol ez a norma ;) )
Na de akkor: inkább járjon legalább ennyi szórakoztatás az embernek, ha már a globális problémák helyreállításához túlságosan kicsi az egyszerű polgár és annak "10 forintja", és nem kell keseregni mindig? Vagy azért lehetne valamilyen formán az előzőkben sorolt ügyekkel kapcsolatosan is hasonló szponzori összegeket megmozgatni a YouTube-környezetben felnövekvő új generáció edukációjára?

A listáról az én személyes kedvencem a Dude Perfect :)

forrás: dudeperfect.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése